Khamis, 18 Oktober 2012

Kenapa MLM & DCL?

Menjalankan bisnes MLM atau Multilevel Marketing ini adalah amat berbeza.Walaupun ia masih didalam bidang yang sama iaitu perniagaan tetapi ia didalam satu konsep yang berbeza...
Inilah realiti perniagaan..
Namun ramai yg tidak sedar telah ramai jutawan di Malaysia lahir dari bidang perniagaan MLM..
Dan tidak kurang juga ramai yg kecewa dgn perniagaan ini.
Hakikatnya..suka KIB ingin huraikan mengikut pendapat dan pandangan KIB sendiri..

Tanya diri kita..bagaimanakah cara kita mahu memperolehi kejayaan..Sebenarnya kejayaan sudah ada dalam diri masing2..yg membezakan kejayaan itu adalah bagaimana kita membinanya..
Contoh paling mudah..jika kita ingin membuat sebiji kek..tentulah kita mesti cukupkan segala bahan-bahannya dan berapa sukatan yg sesuai..kemudian proses membuatnya dan sterusnya proses membakar dan menghidang,,
Jika kita ikuti langkah2nya dgn TEPAT dan BETUL serta dgn NIAT nak beri tetamu merasai keenakkan kek kita tentu sekali kek itu akan terasa lebih sedap dan mendapat pujian tetamu anda..
Begitu jugalah dlm perniagaan..

Tentu sekali KIB huraikan dalam konteks MLM..
Menggerakkan barang dlm kuantiti yg KECIL tetapi di dalam organisasi yg BESAR

Boleh dikatakan perniagaan ini sangat unik.Uniknya adalah cara kita menjalankan perniagaan ini.Sebenarnya kita tidak perlu modal besar utk memulakan perniagaan MLM.Bayangkan DCL hanya menyediakan modal serendah RM 77 dan seterusnya anda layak keahlian seumur hidup serta mendapat 1 produk iaitu Bidadari.Anda jd pengguna dahulu..rasai kehebatannya...Kemudian anda tentu sekali ingin menyampai berita gembira kpd rakan2 atau saudara terdekat anda..
Disitulah bermulanya perniagaan anda sebenarnya..ianya dtg tanpa anda sedari..bila anda bercerita..mereka turut teruja ingin mencuba..disitu detik permulaannya..

Bayangkan setiap rakan2 atau saudara mara anda tentu sekali ada kawan2 mereka sendiri dan ada lagi saudara mara yg lain..Dan disitulah nmpk perniagaan anda mula berkembang..biarlah hari ini anda hanya berkongsi kebaikkan Bidadari..xper..usah gusar..sbb dikalangan mereka pasti akan teruja utk mencuba produk yg lain setelah merasai keberkesanan produk pertama mereka cuba.
Beri masa 3 bulan utk tanamkan kepercayaan mereka..Jangan lupa manfaat 3 s dalam perniagaan ini.

SILATURRAHIM, SERONOK dan SELAMAT.

Kita jalinkan silaturahim kepada pelanggan2 kita..kita jadikan mereka kawan2 kita..masuk ke dunia mereka..selami apa yg mereka lalui..Jangan anggap pelanggan anda tidak tahu apa2..jika benar mereka tidak tahu..menjadi tanggungjawab kita memberikan mereka rasa seronok dan selamat bila berurusan dgn kita.Seronok adalah kita bukan sekadar berniaga tetapi kita timbulkan keseronokan dlm perniagaan ini.Selamat yg dimaksudkan disini adalah mereka rasa selamat berurusan dgn kita.Boleh dipercayai dan selesa.
Kenapa nak luaskan bisnes perlu modal..?
Mana2 bisnespun kita perlu keluarkan modal.Dan besar atau kecil modal bergantung kepada perniagaan apa yg anda jalankan.Industri MLM amat aktif dan luas..sbb itulah modalnya sangat2 kompetitif.Bayangkan jika anda sudah mula mendapat pelanggan..bagaimana caranya anda mahu pastikan memenuhi kehendak pelanggan anda..Ketika itulah barulah anda fikirkan utk membesarkan perniagaan anda dgn pam modal sedikit.Jika anda yakin anda boleh terajui perniagaan ini atau punyai pengalaman mengenai MLM maka tidak salah anda mengeluarkan terus modal.

Kita ikut cara dan langkah yg betul.Paling penting jgn tipu pelanggan anda.Jika pelanggan membuat pembelian dari anda pastikan urusan tersebut berjaya.Berjaya maksudnya disini..pelanggan percayakan anda dalam urusan itu jadi menjadi tanggungjawab anda utk melaksanakan tugasan itu.
Cthnya: kemasukkan PV, Barang di terima pd waktu yg ditetapkan dan sebagainya.Kejujuran sangat penting dlm perniagaan.Kerana ini yg membina pelanggan anda.
Dan seharusnya anda sentiasa RUJUK pemimpin yg anda selesa dgnnya.Kerana dlm DCL begitu ramai pemimpin yg sudah TERBUKTI BERJAYA..Rujuk dan ikut adalah 2 perkataan yg berbeza.Jika nampak pemimpin dah menjurus ke arah yg tidak betul..Jangan berhenti buat bisnes tetapi cari cara utk terus buktikan anda juga mampu terus jalankan bisnes ini.Bisnes ini MUDAH.Kita berhak lakukan mengikut kreativiti kita tersendiri dan cara kita.Tiada siapa yg berhak menyuruh dan memaksa utk kita lakukan itu lakukan ini.Selalu tekankan dalam diri ini bisnes aku sendiri!! Ramai yg menyalahkan perniagaan MLM jika GAGAL..pdhal yg mengagalkan usaha anda adalah diri anda sendiri..

Realiti perniagaan MLM ini sememangnya amat baik utk anda yg mahu belajar.Lebih2 lagi dalam DCL banyak menyediakan kelas-kelas ilmu yg bermanfaat.Begitu juga dgn seminar-seminar hebat yg dapat membuka minda dan mentaliti kita..Bukan semua MLM itu sama.Yang mengatakan MLM itu sama saja adalah orang yg telah kecewa.Yang membezakannya hanya TULEN dan PALSU.

Gambar dibawah sekitar seminar sabtu lalu di PICC..Teruja sangat2..dari pagi sehingga ke malam tidak terasa masa berlalu..Dato speaker terbaik...^__^
Seminar Kepimpinan Transformasi..HOW TO BE A GREAT LEADER...speaker mantap Dato Dr Stapa..

Jumpa kawan baru lagi..bisnes silaturahhimm...

Great!!!
penuh dewan di PICC...
Bisnes THE MORE U GIVE, THE MORE U GET!!!
Mahu mula bisnes DCL bersama KIB..
Booked appointment hari ini..
Kak Ina Bidadari 0123171593

Tiada ulasan:

Catat Ulasan