Rabu, 27 Februari 2013

Kekayaan~Ilmu~Bahagia

Hari ni nak citer feeling2 sikit bleh tak..
Actually..tiba2 teringat kisah2 lama semasa mula2 menjinak2kan diri dalam dunia DCL ni..Wahh...heheh

Sebelum ni bukannya xpernah buat MLM..tapi inilah MLM paling lama KIB pernah buat..Iyalahkan..pengalaman itu mendewasakan kita..Rupanya perniagaan MLM indah, benar-benar indah..Jika dipandang dari satu sudut yg positif..yg menegatifkan adalah daripada orang2 yg pernah gagal atau yg tidak pernah ada pengalaman tiba2 buat dan tidak tahan dugaan lalu menghilangkan diri dari jualan langsung..(jgn mare haa..)

Apapun..KIB sangat2 bersyukur kepada Allah SWT kerana menemukan insan2 yg telah membuka hati..membuka pintu rezeki ini..Nak mention ke nama insan2 tu..KIB rasa tak perlulah..cukuplah KIB mendoakan semoga insan2 ini terus dikurniakan kebahagiaan,kekayaan,kejayaan dan kesihatan yg baik..

Alkisahnya kan...mesti kita tertanya2 macamana KIB boleh meniaga ni..bila jumpa orang kan..depa selalu dok kata..KIB blehla..mulut ramah..murah senyuman...haa kau..terkeluaq lorat utara...

Sebenaqnya..klu ikutkan..dulu dulu...KIB suka cakap xtentu arah jer..hahaha..
Memang suka bercakap...tapi cakap merapu..xder isi..borak kosong..
Tetapi setelah dah join bisnes DCL selama hampir 2 tahun dah ni...berkat rajin bebenor pegi kelas..

Ia banyak membina keyakinan diri KIB..ingat lagi dulu...dok bercakap kat depan siap buat skrip..ketaq tak hingat...last2 skrip ntah kemana...main cakap ikut sedap mulut jaa...hahaha
Tapi ada isinya...cuma itulah..cik somi kita kata..kita cakap melalut kat depan...
Namun itu semua cerita dulu...bukan nak ungkitpun..just nak share..bukan mudah nak berada kat tahap sekarang ni..bukan mudah ada perubahan diri mcm ni..kita berubah bukan sebab sesiapa..tapi rasakan diri memang perlukan perubahan..

Ya Allah...banyak betul dugaan yg diberi..kadang2 tu tewas gak ngan dugaan tu..tpi itulah..banyak sokongan yang diterima dari pelbagai sudut dan bermuhasabah diri serta perbaiki hati banyak mendewasakan kita..
KIB mintaq maap sangat2 pada insan2 yg pernah terluka dilukai samada sengaja atau tidak sengaja..Biasalah kita manusia..bukan malaikat..
Semua tak sempurna melainkan Allah SWT..

Kalau KIB xkuat " dah lama dah" ..bak kata Tun Mahathir..(hahah)
Kerana wajah2 kesayanganlah yang menjadi kekuatan utk KIB meneruskan dan teruskan..bukan nak bukti pd sesiapa..tapi nak bagi" hadiah" pada wajah2 kesayangan KIB..tanda terima kasih selama ini..Bukan dari segi material nak kasi jer..tapi perubahan dari spiritual dlm diri..nak bantu orang u ollz..buat kebaikan berterusan..

Ada rakan2 yg tidak menyangka KIB sekuat ini utk meneruskan perjuangan ini..tapi itulah..sakitnya hanya KIB saja yg tahu..dan teman paling rapat ketika itu adalah Allah SWT..Disitulah banyak KIB mengadu..sedih..sob..sob..sob..dah nangis dah ni...huhu

Betul ada hikmahnya kan...Allah uji dulu kita...kemudian di beri..dan rezeki itu berbeza beza..kalau hari ini..rezeki dia ada anak..rezeki orang tu pula..berjaya naik pangkat..atau sebaliknya...
Rezeki Allah tu kan luas..tak payahlah sempitkan fikiran rezeki itu hanya bentuk DUIT..
DUIT xbawak kemanapun...memangla tidak dinafikan duit itu perlu..tapi jgn jadi HAMBA DUIT..sampai yg haram dah xnampak..haa...ini yang kadang2 kita terlepas pandang...sampai dlm masa yg sama kita tak perasan dah tutup periuk nasi orang lain..awas..jaga2 tau..

Dalam berniaga ni..kena sangat hati2..takut sangat..walaupun 10 senpun di ambil kira tau..
KIBpun nak cakap lebih2 pengalaman masih baru lagi...lainlah kalau dah berniaga bertahun2 lamanya..tapi itulah...setiap hari pasti ada pengalaman baru kan..
Bohongla kalau sama jer...

Ooklah..rasanya cukuplah bebelan KIB utk pembaca setia blog KIB..This is me..KIB

KEKAYAAN~ ILMU~BAHAGIA




Tiada ulasan:

Catat Ulasan