Khamis, 8 November 2012

peluang lagi..

Alhamdulillah..Jumaat lalu KIB seperti biasa menuntut ilmu di BC Nilai..xpernah jemupun u ollz..sbb pasti ada mende baru yg kita belajar..Gunakan sepenuhnya peluang yg diberikan..hihi
Sudahlah semalam sepanjang perjalanan menuju ke situ ditemani hujan lebat..
Saffiya dan Shasha
Mujur KIB bawa 2 bodyguard yg cukup comel dan setia..hik
Malam tu KIB di beri tanggungjawab utk berkongsi tentang pengalaman sepanjang buat DCL..
Sebenarnya agak lama juga KIB tidak bercakap dihadapan..
Bila kita berkongsi tanpa menggunakan skrip..pasti yg disuarakan lahir dari hati dan kotak fikiran kita..memori terindah sepanjang setahun 5 bln menjalankan bisnes ini..
Jika mahu dikongsikan mahu sehingga pagi...sbb KIB mmg seorang yg GET REALLY EXCITED ALL THE TIME..inilah maknanya G.R.E.A.T..
Bermula perkongsian malam tu..
Awal KIB mula ingin hadiri kelas di Wisma DCL, Wangsa Melawati..bayangkan sepanjang 3 minggu  berturut2 (kelas ketika itu setiap selasa) pasti KIB hampir terbabit dlm kemalangan..
Dugaan kan...tapi Allah swt maha mengetahui segalanya...
Yakin dan sentiasa percaya pasti ada hikmah di setiap kejadian..
Bagaimana KIB cuba jd luarbiasa..bukan jd superwomen..tapi bertindak luarbiasa...KIB boleh drive sorang2 pulang kerumah paling lewat jam 2 pagi..
Ketika itu..tawakkal..Yakin dan percaya..Allah Maha Mengetahui dan Melihat segala2nya..
Malaikat mencatatkan kemana tujuan KIB ketika itu..jika baik dipermudahkan..
Alhamdulillah..syukur sgt2..Allah Swt menemani KIB sepanjang perjalanan..
Sebenarnya banyak cerita KIB kongsikan malam tu..kalau nak dengar atau tahu lebih lanjut perjalanan KIB..kena dtg kelas..or jumpa KIB taw..hik
 

tgklah muka KIB masa tu..hik
Tq asmidar..sempat capture pic ni..

Apapun suka dengar dgn ilmu-ilmu baru yg dapat dari CA2 yg sangat berpengalaman..Siap belajar teknik Rebus Katak lagi..oleh CA Mohd Azrul..
Nak tau apa teknik merebus katak mmg kena rajin dtg kelas ilmu sebegini..Banyak ilmu yg BETUL kita dapat..hik
Paling teruja sekali dengar adalah mengenai Tabung Khairat Rakanniaga..Tahu tak kenapa kita perlu kekalkan 200pv sebulan...
Daripada situlah sumbangan kita sebanyak RM 3.00 akan ditolak melalui bonus bulanan dan dimasukkan ke dlm tabung tersebut.
Dan kita perlu aktif sekurang2nya 3 bulan berturut-turut utk melayakkan menerima Tabung Khairat kepada pewaris jika berlaku kematian pd bulan berikutnya..

Cth: Jan, Feb dan Mac (3 bulan ni setiap bulan 200pv).Kematian berlaku pd bulan April.Bermakna pewaris layak menerima tabung tersebut.

Cth: Jan (200pv) Feb (0 pv) Mac (0 pv) April (200pv).Kematian berlaku bln April, pewaris tidak layak menerima apa-apa dari syarikat.
      
Nasihat KIB seeloknya kekalkanlah setiap bulan 200pv tu..sbb kita tidak akan tahu bila ajal akan menjemput pulang...Sayang jika kelebihan yg syarikat berikan kita tak guna dan tak ambil peluang ini dgn betul.Sbb inilah sumbangan kepada anak-anak kita,suami kita bila kita dah tiada lagi..
 

Al kisahnya, ada seorang pengguna tegar produk DCL yg setiap bulan menggunakan barang 200pv (dlm RM 400).Sehinggalah satu saat Allah menjemputnya pulang.Alangkah terkejut suami beliau apabila menerima cek berjumlah RM 12'900 dari pihak DCL.Suaminya tidak menyangka yg syarikat membayar hanya kerana guna2 produk.Kisah ini dialami sendiri oleh CA Mohd Azrul dimana pengedar tersebut adalah ahli dibawah beliau.


Jadi, xper kurangkan waktu rehat kita utk menerima ilmu ilmu sebegini...hehe..
Dont worry..KIB kongsikan pd yg tidak berpeluang pergi ke kelas sebegini..KIB cukup percaya xkan berkurangpun sedikit ilmu jika kita beri dan memberi..malah Allah akan beri lagi ilmu yg tidak disangka2..KIB cukup percaya..^__^
Inilah sbb kenapa KIB suka sgt bisnes ini..
Lagi banyak kita memberi..lagi banyak banyak Allah bagi..    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan