Ahad, 24 Julai 2011

JOM JADI KAYA.

Bagaimana nak survive dalam hidup kalau kita mengharapkan rezeki datang bergolek-golek.Tidak kira samada anda bekerja makan gaji atau bekerja sendiri...
Kita berusaha siang dan malam dengan harapan dapat mengubah ekonomi tapi dalam masa yang sama kita tidak boleh bersabar.Dan bila kesabaran itu di uji..maka kita mudah putus asa...

Bukankah sudah termaktub "99% punca rezeki itu datangnya dari perniagaan..."

Jadi tidak kira perniagaan apa yang dijalankan..selagi HALAL dan tiada RIBA maka diharuskan perniagaan itu diteruskan sebagai punca pendapatan kita.

Alhamdulillah..

Ungkapan yg tidak pernah putus dari bibir saya.Saya tidak bekerja...hanya melakukan perniagaan MLM yg segelintir dari kita memandangnya sebagai perniagaan CEPAT JADI KAYA...
Ya,Allah..perniagaan apa sekalipun mana ada yang cepat kaya...Semuanya kene datang dari effort kita.Jika DIA mahu memberinya sekaligus dah tentu boleh..tapi DIA maha bijaksana...
DIA beri dugaan demi dugaan...mahu melihat sejauhmana kita mahu berusaha..dan saya pasti setiap usaha itu pasti akan dibayar suatu hari nanti...

Saya suka dengan apa yg saya lakukan.Berkongsi sesuatu untuk kesihatan orang lain.Bukankah disitu bukan sekadar perniagaan malah dalam tidak sedar kita telah melakukan amal jariah...
MLM juga seperti bekerja...dan KERJA ITU IBADAH...
Selagi ada usaha baru lah kita perolehi hasilnya...

HUBUNGI atau SMS saya untuk temujanji
PN. INA CANTEK 012-3171593

Tiada ulasan:

Catat Ulasan