Jumaat, 22 Julai 2011

JUTAWAN DERMAWAN

Go to fullsize imageTentu ada yg kenali atau tidak...
TAN SRI SYED MOKHTAR AL-BUKHARI
Nilai dirinya...ke 8 terkaya di MALAYSIA..

Wahh..hebatnya orang MELAYU..
Apa rahsianya...

Disini saya ambil petikan kata-katanya sebagai motivasi diri sendiri..

"Ada sebab kenapa saya(Tan Sri) bekerja seperti tiada hari esok.Agenda sosial dan kerja-kerja kemasyarakatan itulah antara sebabnya.Saya mahu meninggalkan warisan untuk anak bangsa yang kekal berpanjangan..."

"Saya mengenali kekuatan dan kelemahan saya.Apa yang tidak mampu saya akan minta orang lain tengok-tengokkan.Saya melalui jalan yang susah tapi itulah jalan yang kekal"

"Saya terlibat dalam perniagaan ini kerana saya tiada pilihan lain"

"Untuk memajukan perniagaan, memang kena banyak sabar dan kuat berusaha"

"Kaya itu bukanlah kepada diri sendiri.Kaya itu adalah kumpulan perniagaan ini, kepada bangsa dan kepada orang ramai.Saya hanya memegangnya untuk sementara sahaja"

"Saya perlu terus mencari peluang dan perniagaan lain supaya kita terus dapat bantu orang lain mengembangkan diri masing2.Saya bukan buat semua ini untuk diri saya semata-mata."

"Saya percaya kalau rezeki itu Allah beri kepada saya ia bukan untuk saya tetapi untuk orang ramai juga."

"Saya kata kepada diri sendiri kalau kerana itu saya terpaksa bersusah sedikit pun tidak mengapa."

Kata2 yg benar2 membuatkan saya jadi terfikir dan ingin merubah...

"Kejayaan dan kelemahan orang MELAYU bukan disebabkan oleh bangsa kita dan agama kita.Ia berkait dengan sikap dan cara kita berfikir.Gigih, tekun dan tidak mudah putus asa merupakan kunci kejayaan kita"

Sedikit sebanyak saya temui dalam BISNES DCL ini...100% BUMIPUTERA...

Hubungi atau SMS Pn. Ina Cantek 012-3171593

Tiada ulasan:

Catat Ulasan