Sabtu, 24 Mac 2012

Kebebasan

JOin Team Kak Ina Bidadari (KIB)

Alhamdulillah..
Nak ucapkan tahniah pd diri sendiri sbb berjaya menerokai kebolehan diri sendiri.Terima kasih pd KJC yg banyak membantu dari segi sokongan semangat, ilmu dan memberikan peluang..
Petang tadi berlakulah perjumpaan 6 mata antara saya dan 2 orang lagi my biz partner iaitu Pn. Hazrina (PutraHeights) dan Pn.Nana (Petaling Jaya)..

Banyak yg kami bincangkan utk meningkatkan sales kumpulan.Kerana hari ini DCL telah mentransformasikan imbuhan yg begitu hebat kepada sesiapa yg benar2 buat kerja.Bukannya jenis pelaburan duduk diam duit masuk..Jadi saya kongsikan sedikit guideline bagaimana nak buat pd biz partner tadi..

Seronok bila kita berikan mereka kebebasan bersuara.Menyuarakan pendapat masing2 dan berkongsi idea2 menarik utk bisnes menarik ini.Saya teruskan berfikiran positif.Suka saya nyatakan saya takut dgn gelaran "LEADER" itu sendiri.Maaf..saya takut lupa diri...dan sentiasa saya berdoa pd Allah supaya jadikan saya seorang yg biasa2 ajer wlupun saya sudah berada ditahap tinggi...Dan saya tahu saya pasti akan di UJI..Apapun saya suka keadaan saya sekrg..sentiasa ingat pesan suami..HATI ORANG SELALU KENA JAGA!!..


Dan selalulah saya berpesan pd biz partner lain..anggap saya kawan baik saja...Saya sedia kongsikan apa saja yg saya tahu mengenai bisnes menarik ini..Saya tidak mahu jurang title "LEADER" itu menghadkan keadaan dan sesuatu situasi.Saya terlalu sayangkan bisness ini kerana saya banyak dapat kawan baru dan lebih bermuhasabah diri.Adakala bila kita telah berada disatu tahap yg selesa..kadang2 kita tidak sedar..Allah sedang menguji kita.Kerana sebagai manusia dan umatNya kita hidup mmg utk diUJI.Jadi mengapa dan kenapa utk rasa TAKUT diuji...
Paling utama bila hati kita terusik..mengadulah pada Allah..bukan pd sesama manusia..Allah Maha Mendengar..Dan Maha Mengetahui setiap apa yg berlaku..Apa saja yg berlaku pada kita dan sekeliling kita adalah dgn izin dariNya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan