Khamis, 5 April 2012

Teruskan POSITIF

Mereka tidak tahu apa yg kita lakukan..Mereka tidak tahu apa yg sedang kita fikirkan..Mereka tidak tahu apa yg sedang kita lalui..
Jadi mereka suka membuat keputusan berdasarkan dari sebelah mata..bukan memandang dari mata hati.Terus menerus meletakkan hukuman yg sememangnya tidak wajar.Terus menjauh..mereka hanya memikirkan perasaan disebelah pihak..tidak memikirkan perasaan pihak lain...Bertindak terus hukum dan menghukum seolah2  orang itu tidak wajar disentuh..tidak wajar diusik..tidak wajar menangis..(anggap diri dia saja yg betul..)


Dalam dunia perniagaan..percayalah yg kawan boleh menjadi lawan..yg musuh boleh menjadi kawan...Kenapa ini semua terjadi?
Adakah kerana sikap positif ini tiada dlm diri mereka?!

Hakikat kehidupan..sesetengah2 mahu dipandang GAH..Bahawa dialah paling HEBAT...dialah paling berhak menerima PUJIAN demi PUJIAN..dialah yg patut kita hormat..sehingga dijentik sikitpun dah terasa..Padahal itulah antara cabarannya..Allah sentiasa menguji hambanya mengikut kemampuan diri seseorang...


Bagaimana nak teruskan POSITIF?
Anggap semua ini lumrah manusia..bila kita diatas ada cabarannya dan bila kita dibawah tetap ada dugaannya..Segala2nya telah ditentukan..Selalu jadikan setiap tanggapan NEGATIF sebagai POSITIF..kalau hari ini kita dikecam, diboikot..PEDULIKAN!!!..Anda tahu apa yg anda lakukan..Orang yg paling rapat dgn anda tahu anda siapa...Teruskan usaha anda utk cipta kejayaan..Ada yg kata anda dah berlagak hebat..jadikan kata2 itu penguat semangat anda..
"Bukan berlagak hebat tetapi mahu jadi hebat seperti kamu"!!!
Mereka hanya menilai dari luaran..Jgn GIVE UP!!!
Teruskan berusaha..Allah Maha Melihat dan Mengetahui segala2nya..Pasti kejayaan anda hari ESOK bakal membuka mata mereka2 yg sering melihat anda secara NEGATIF...
Percayalah...saat itu akan tiba..
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan