Ahad, 1 April 2012

Rahsia Kejayaan

Jumaat lalu..saya ke kelas ILMU di BC KITA,Nilai..N9
Alhamdulillah..wlupun di timpa pelbagai cabaran dan dugaan saya sampai juga utk menuntut ilmu yg amat berharga ini..
Sedikit yg ingin saya kongsikan..Rasanya tidak layak utk saya sahaja yg dapat ilmu ini..

Rahsia kejayaan ini diterangkan oleh En. Azmi Ismail..Pengurus Pemasaran DCL...Benar2 memberikan ILMU yg cukup2 berharga.

penerangan En. Azmi yg begitu padat..

 

Segala2nya terletak kepada Seni Hubungan Kemanusiaan..Dan tentulah ianya WAJIB di dalam menjalankan bisnes MLM.
Inilah rahsia untuk menang sebagai PEMIMPIN.

98% daripada kejayaan dalam MLM adalah bergantung kepada "Hubungan Kemanusiaan"
2% pula hanya berdasarkan "TEKNIKAL"
Teknikal adalah dari segi PENGALAMAN, BAKAT dan PENGETAHUAN PRODUK.
TEKNIKAL hanya wujud ketika PERMULAAN.
HUBUNGAN KEMANUSIAAN yg akan meneruskan PERJALANAN.

Banyak cara utk kita menyampaikan dan salahsatunya melalui teknologi yg terkini contohnya FB dan BLOG.Inilah cara utk kita mendekati mereka.

Persoalannya....
Adakah komunikasi atau perhubungan kita hari ini mengarah kepada kejayaan atau kegagalan????

KEJAYAAN akan memberikan IMPAK dan KESAN pd orang.Ia akan dihargai dan disukai.
Fungsi penting seni perhubungan adalah mengerat SILATURAHIM, MEMBINA hubungan sehingga MENAMBAH pengaruh KITA ke dalam diri MEREKA.


4 kebolehan berkomunkasi PEMIMPIN.

VISI: Kebolehan menerangkan HALA TUJU
KONSENSUS: Kebolehan mendorong orang lain mengikut kita.
KARISMA: Tahap penampilan dan keperibadian yg menyakinkan.
KREDIBILITI: Kebolehpercayaan melakukan apa yang kita kata.


Cukup dulu perkongsian mengenai ILMU yg baru saya dapat.Insyallah sedikit sebanyak saya akan cuba PRATIKKAN.
Bertuah kerana berada di dlm DCL..SCHOOL OF BUSINESS..






 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan