Rabu, 16 Mei 2012

Memang BOLEH!!

Semalam, Allah SWT benar2 memberikan rezeki yg tidak disangka2..
Semasa menunggu anak dihadapan sekolah..dtg seorang pemuda berkupiah merapati kenderaan..dgn salam saya menjawab salamnya dgn senyuman...lalu, beliau membuka sebuah fail dan mengatakan derma pembinaan rumah anak2 yatim di Kelantan..lalu, saya menghulurkan RM 2 kepada pemuda tersebut..
Petang itu sekitar jam 3 ptg, saya menerima msg dlm inbox Facebook.Seorang customer yg amat berminat mendapatkan SET BERSALIN dari DCL dan kebetulan beliau atau  Pn. Lynn namanya menetap tidak jauh dari kawasan perumahan saya..
Selepas maghrib Pn. Lynn muncul..
Dan alhamdulillah beliau membeli sejumlah produk yg agak banyak..
Ternyata kebesaran Allah..Allahuakbar...

Terima kasih Pn.Lynn

Dan setelah selesai urusan dgn Pn.Lynn..saya bergegas keluar utk menghantar produk kepada Pn, Nur Kasih di sek 18, Shah Alam..
Saya menerima sms daripada beliau utk order 2 Bidadari dan 1 Nucell..dan dalam masa satu hari saya berjaya buat sales hampir 6 ratus ringgit...Ya,Allah...rezeki dlm masa beberapa jam...terasa sayu hati ini...dan selepas selesai berjumpa saya dan suami serta anak2 makan malam disebuah restoren...

My happy family
 Keesokkannya..saya nak rehat..tiba2 dan entah mana datangnya..saya nak belajar memancing bersama suami..dan suami sambut baik keinginan saya...
Benar2 ianya mencabar saya...dan apa yg saya lihat..dlm apa jua keadaan sebenarnya kita boleh lakukan apa saja...buat bersungguh2 dan selebihnya berserah kepada Allah SWT..
Pagi itu, saya dan suami ke Sepang dimana terdapatnya banyak ikan haruan disekitar ladang kepala sawit sekitar situ...
Dimana ada kemahuan disitu ada jalan..ianya menguji kesabaran mental dan fizikal..hanya orang yg benar2 kuat dan berjiwa kental mampu menghadapinya..

satu pengalaman baru..

Walaupun tiada rezeki pagi itu..disebelah ptgnya suami mengajak memancing di sebuah kolam yg terletak di Sri Muda..Kata suami..belajar kat sini..sememangnya ilmu perlu didatangi..dan utk mendapatkan ilmu perlukan sedikit pelaburan..
Dan ianya mmg berbaloi..dalam masa sehari saya paksa diri utk buat betul-betul..Alhamdulillah..tidak disangka2 saya berjaya menaikkan seekor ikan siakap seberat hampir sekilo lebih...
Mmg ketika itu saya berdoa dan berniat pd Allah..Ya,Allah hari ini aku sudah berusaha..aku yakin pdmu...pasti ada ganjaran untuk hambamu ini...

Ikan Siakap yg saya pancing...:-)

Gembiranya...inilah yg dikatakan kepahitan yg akan merasai kemanisannya..Begitu jugalah dalam apa saja yg kita lakukan..jika dulu kita tak pandai bercakap, pemalu, sering marah atau apa saja sikap yang tidak boleh atau banyak beralasan...berikan satu titik utk perubahan dan berusaha betul2...
Ya Allah..benar2 terasa kebesaranmu...Terima kasih Allah...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan