Selasa, 23 Ogos 2011

Berapa income skrg...

Bila memperkenalkan bisnes pd org yg kita kenali..first soalan yg akan keluar.. berapa income skrg?
Penting sgt ke nak tahu dulu income yg kita terima...
atau apa bisnes yg sy lakukan...

Saya lebih suka bercerita mengenai bisnes yg sy jlnkan..

..suka saya katakan yg saya menjual produk makanan KESIHATAN dan KECANTIKAN..
..suka saya katakan produk ini AMAT LARIS mcm GORENG PISANG PANAS dan berkualiti..
..suka saya tekankan inilah satu-satunya syarikat 100% BUMIPUTERA..
..suka dgn modal yg KECIL tapi untung BESAR..
..suka saya bekerja dgn orang2 yg berjaya dan yg berjaya itu adalah ORANG MELAYU..
..suka bila bekerja secara berkumpulan..
..suka ikatan silaturrahim semakin meluas..
..suka bila LEADER boleh duduk sama sambil minum RED GUARA..
..suka kejayaan dibina atas kejayaan org lain..

Pendek kata inilah perniagaan yg baik dan bagus utk kita ceburi...
Saya teramat selesa menjalankannya...
Saya juga pernah GAGAL..pernah KECEWA..
tapi saya mahu BANGKIT dan BANGUN mencuba lagi..
entah ke berapa kali saya JATUH..saya sendiri tak ingat...tapi saya tetap berusaha,berusaha dan berusaha...

Kita selalu berALASAN...sbb itu kita sukar mencipta kejayaan...
Malahan kita perlu ada MATLAMAT HIDUP dan IMPIAN...
Jgn TAKUT gagal,hadapi penolakan,tidak boleh buat,dikutuk,hadapi cabaran...
Perlu buka minta utk mencari peluang2 yg berguna...
Ubah sikap yg suka menangguh..Perlu lebih USAHA dan BERDIKARI
Jangan TAMAK...semua kita nak buat..
Tingkatkan keyakinan diri dan bekerjasama dgn org lain demi keharmonian..
Perlu ada IMEJ DIRI..BerDISPLIN..dan bijak membuat KEPUTUSAN..
Kurangkan EGO..sikap NEGATIF..
dan jgn mudah PUTUS ASA..

Anda fikir2kan lah...

Jika anda mahu menjadikan diri anda ke arah yg lebih baik..
Work as A Team...

Hubungi saya segera...

Pn. Ina B'Bidadari 012-3171593
atau inabbidadari79@gmail.com

2 ulasan:

  1. bagus sgt entry ini.. saya sukakannya, tima kasih remind

    BalasPadam
  2. saling mengingati..salah satu cara bekerja dlm satu kumpulan...
    sama2 kak Su...:-)

    BalasPadam