Rabu, 21 Disember 2011

Sederhana

New me with Nucell

Saya yang sederhana..dari semua segi..iyer ke?(hik)
Hakikatnya menjadi seorang wanita mmg memerlukan 'maintainance' yg tinggi utk kekalkan kesihatan dan kecantikan.
Justeru bukan itu sahaja...mmg menjadi lumrah seorang wanita sukakan perhiasan diri contohnya kasut,beg tangan, baju, alat solek , barang kemas dan sebagainya..
Orang kata orang perempuan ni banyak keluar belanja lagi dari lelaki...
My happy family

Sejak dulu saya mmg suka bersiar2...mujurlah dipertemukan dgn seorang suami yg mmg 'kaki jalan'...Dan sekarang sudah punyai 3 orang cahayamata kami sekeluarga masih meluangkan masa bersama...Dan amat saya akui suami mmg suka meluangkan masa berkumpul bersama saudara mara dan sepupu2nya...Katanya..bila anak2 dah besar mereka akan kenal siapa Pakcik2 dan Makcik2nya..
Betul jugak...Sayapun ikut jer cara suami...dan cara itu mmg bagus.Anak2 saya mudah berinteraksi dgn mereka..malah boleh bergurau senda...Kesederhanaan dalam pergaulan...
Syukurnya suami saya bila saya ni bukan peminat barang kemas...Apatah lg saya mmg tidak suka barang kemas...mesti ada yg kata saya tipu...(hik)Hakikatnya mmg benar...hanya sebentuk cincin perkahwinan sahaja yg berada dijari manis saya...Bukan xmampu..pernah diajukan oleh suami..nak ke?...tapi entahlah...hati saya kata TIDAK!! Kesederhanaan dlm meminta...
saya yg simple...

Apapun saya cukup suka dgn baju atau yg sewaktu dgnnya...
Dalam almari penuh dgn baju saya...bukan baju suami...sampaikan dia bising...tapi yg bestnyer baju2 saya tidak pernah berharga lebih RM 200....Tudung2 pula paling mahal sekitar RM 80..Kasut atau handbagpun sama...Suami dah ajar saya sejak dulu..barang murah tidak semestinya tidak berkualiti..Inilah namanya bersederhana dlm pemakaian...
Latest picture of me..with hubby cousin...

Dan saya mahu kekalkan kesederhanaan yg mmg sudah ada dalam diri walaupun suatu hari saya sudah bergelar JUTAWAN...
Saya hanya mampu berkata2..tetapi Allah itu sentiasa menguji dan menduga sejauhmana kuatnya saya meneruskan niat yg murni ini...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan