Rabu, 21 Disember 2011

terkenang semasa dahulu...

Ketawa saya..tajuk entry bukan main...
mmg saya terkenang semasa satu ketika dahulu...saya pernah ada ramai kawan..dan sekarangpun masih ramai kawan...
Dan ramai kawan yg memberi motivasi dan tidak kurang juga ada yg memberi caj-caj NEGATIF..tpi saya tak kesah...dah namanya kawan biasalah..masing2 ada pendapat dan kebebasan bersuara..pokok pangkalnya sejauhmana kita kuat utk menghadapinya..

Pendapat saya..proses mengenali hati budi kawan-kawan baru ni mmg mengambil masa...bila kita berjumpa kawan-kawan yg menimbulkan chemistry itu satu bonus..tapi bila kita bertemu kawan-kawan yg sentiasa bersangka buruk dgn niat baik kita..itulah satu dugaan bg saya utk mendapatkan chemistry itu...

Saya tidak mahu kehilangan kawan semata2 mahukan pangkat dan nama...Untuk apa benda2 tue semua utk saya?! Apa yg saya dapat?!

Tersebut alkisah semasa saya bekerja dahulu...
Mmg sukar nak memahami kawan2 yg baru muncul ni..ada jenis yg mudah ada jenis yg amat tipikal..
Biasala sebagai org lama didalam satu2 syarikat pasti saya ditugaskan dgn pelbagai tugasan dan menjadi org kepercayaan pd majikan saya...Dlm pd itu ada yg tidak berpuashati dgn saya...biasalah manusia mana bleh tgk kita senang..tpi apa yg saya dpt di syarikat tersebut adalah hasil usaha saya bertahan selama 13 tahun di Klinik Metro Medics itu..


Saya pernah bertegang urat..mereka tidak puashati cara saya mengendalikan mereka..dari soal buat kerja..buat jadual..sehinggalah mengenai cutipun menjadi isu hangat...ahh..mcm2 lagi la...
Sebenarnya isu2 itu biasa jer..tpi bila diperbesarkan ia menjadi semakin parah...Saya tahu masa itu mereka belum memahami mcamana kerja2 yg saya lakukan... 


Tahukah anda kawan yg dulu sering berselisih pendapat kini adalah kawan baik saya...hebatkan putarannya..Saya tidak membuang mereka malahan menyelami hati budi mereka lagi...akhirnya saya temui jawapan...saya juga ada melakukan kesalahan...bukankah EGO mengatasi segalanya..Mula2 dengar salah..mmg tak boleh nak terima tapi bila ditenangkan hati dan berfikir sedalam-dalamnya...itulah realiti yg harus saya terima...Saya bukan malaikat..dan bukan sempurna..wlu setinggi manapun saya berada!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan