Jumaat, 23 Disember 2011

Viral fever bukan Denggi

Seminggu ini...saya lalui dgn penuh dugaan..
Apa tidaknya....saya dan anak2 mengalami demam dan selsema...
Kesian melihat anak2 demam..lebih2 lagi yg kecil tue..Sarah Mia..
Saya gagahkan juga menjaga anak2...wlupun hakikatnya badan2 sakit dan saya demam panas..

Penangan Viral Fever mmg menguji...Mula2 anak yg kedua (Saffiya Alieya)..kemudian saya dan anak ketiga..kemudian anak yg sulung (Shasha Zulaikha) pulak...Dah namanya dok serumah..mmg tak bleh lari dari penangan virus ini..Mudah2an ia hanyalah virus biasa... 
Inilah tanggungjawab bila menjadi seorang ibu.Walau macamana kita sakitpun tetap jugak berusaha utk memenuhi keperluan anak2..
Ianya memerlukan stamina dan kekuatan minda yg tinggi..Sbb kita adalah apa yg kita fikirkan...Minda yg akan menggerakkan utk kita melakukan atau tidak melakukan...
Saya masih lg melakukan kerja-kerja rumah...Saya kuatkan semangat wlu hakikat mmg dah tak sanggup nak hadapi..
Saya tolak semua appointment minggu ni..
Saya hanya tumpukan dgn kerja2 suami...
Saya beri perhatian dan penjagaan penuh kepada mereka...
Dan alhamdulillah hari ini,mereka nampak sihat sedikit...
Mujur ianya bukan demam denggi..wlupun hakikatnya kawasan tempat tinggal saya telah banyak kes yg dilaporkan mengenainya.Malahan ada juga yg menyebabkan kematian.
Saya tidak jemu2 mengelap tubuh anak2 saya dgn air..memastikan badan mereka sentiasa sejuk..dan yg paling penting sekali sentiasa basahkan kepala...Mujur saya ada sedikit pengalaman mengenai penyakit.Saya gunakan pengalaman selama 13 thun sebgai pembantu klinik utk memastikan keadaan anak2 saya terkawal.Dan tentu sekali saya lebih tahu yg terbaik utk anak2...
Dan kini mereka beransur pulih...lega seleganya...
Saya masih lagi memberikan mereka AMAZING dan NIGELLA...Begitu juga dgn saya...

SET WANITA ANGGUN juga tidak saya tinggalkan wlupun sedang tidak sihat...Alhamdulillah..kini selsema saja yg masih belum sembuh...insyallah esok saya boleh menghadiri seminar ROAD TO CROWN..pengisian ILMU yg saya rancang hendak pergi beberapa minggu yg lalu..dan kini Allah mengizinkan saya utk menambah ilmu itu..Saya bersyukur dgn ujian Allah ini...bukankah penyakit itu penghapus dosa...dan menunjukkan Allah sayangkan kita....Jadi..yakin Allah sentiasa janjikan sesuatu pd hambanya yg kuat menghadapi dugaannya...aminn...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan