Selasa, 17 Januari 2012

Bisnes tanpa sempadan usia

Best majlis ilmu di Wisma DCL semalam..
Pertemuan yang tua dan muda..Yang lama dan yang baru...
Seronoknya saya kerana semalam saya dapat ilmu tentang produk, perkongsian rahsia kejayaan dan sedikit motivasi..
Dan yg paling saya suka bila 2 testimoni yg dipanggil semalam..


Pertama, saya tak ingat namanya..beliau berusia 57 tahun masih tegap berdiri menyampaikan pengalaman beliau menggunakan produk NIGELLA dan DIABEHERBS...(beliau gunakan NIGELLA utk menyembuhkan luka terkena pasu dan DIABEHERBS utk kencing manis dan darah tinggi.selepas penggunaan badan rasa lebih ringan) Suka dgn cara percakapannya yg teratur dan tersusun..umpama sedang menyampaikan satu syarahan...maklum bekas seorang cikgu yg kini menjalankan bisnes DCL 100%...paling teringat kata2 beliau.."tak sayang keluar wang untuk kesihatan  " 
Begitu juga dgn isterinya...kebetulan saya duduk bersebelahan dgn isteri beliau sempat kami capture gambar..

Banyak betul ilmu yg saya dapat.Paling saya bangga adalah dari CD Rosman.Seorang pekerja kilang yg hanya berpendapatan RM 1600 sbln kini sudah mendapat pangkat kelima tertinggi DCL dgn income 10k sebulan...Segala2nya bermula dari diri sendiri.Mahu ubah cara kehidupan keluarga dan nekad meneruskan perniagaan ini secara FULL TIME.Hakikatnya tiada yg mustahil utk mencipta kejayaan.Perlu percaya pada diri dan tingkatkan kepercayaan dgn nilai yg tinggi.Inilah peluang yg beliau GRAB dan tidak bertangguh.Kejayaan telah tercipta...


Kemudian perkongsian kejayaan CA Khatimah berusia 47 tahun dgn 8 orang cahayamata.Seorang surirumah sepenuh masa..
Wow!! hebatkan pendapatannya sebulan mengalahkan CEO syarikat..30 k sbln...Hebat!!!
Insan hebat ni mentor terbaik utk saya.Banyak tips2 yg dikongsikan malam tadi.Beliau masih surirumah yg menguruskan anak2, memasak dan masih membuat kerja2 rumah...Bagaimana beliau lakukan...Caranya mudah...Gunakan modal 5m..apa tue modal 5m..
  • Mengguna
  • Menjual ( kongsi cerita)
  • Menaja
  • Membimbing
  • Memberi service

Katanya lagi tidak terlewat utk mencipta kejayaan.Kerana usia bukan penghalang utk capai impian.Lihatla usianya berbanding usia saya...Mengapa dan kenapa harus saya tunggu lagi..Satu cabaran bagi saya...Saya mahu cipta kejayaan sebelum usia 35 tahun...atau ketika itu...Saya mahu buktikan...Bukan hanya usia emas boleh berjaya malahan usia yg muda muda ini la perintis paling baik dan bagus utk dibangkitkan...
Anda..ya..anda diluar sana...tidak mahukah anda memperolehi kesihatan yang baik, poket lebih tebal.Dalam bisnes ini kita punyai GURU GURU yang boleh di minta nasihat dan tunjuk ajar...Kerana kami adala bisnes KASIH SAYANG..nilai SILATURRAHIM kami amat KUAT..
Join me and be in the right company...We will succeed together...
Booked appointment hari ini juga...
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan