Ahad, 1 Januari 2012

Cheese Naan vs Teh Tarik

Entry yg menyelerakan...
Sesungguhnya inilah makanan kegemaran saya kalau berkunjung ke kedai mamak...Beberapa hari yg lalu saya sekeluarga berkunjung di salah sebuah restoran mamak di Alam megah,shah alam...

Sekali sekala meluangkan masa makan malam bersama keluarga mmg saat yg paling indah...mengeratkan kasih sayang antara kami...
Sedang asyik menikmati hidangan...

Saya didatangi oleh seorang wanita berusia dalam 40-an..
Membawa sebungkus plastik besar berwarna oren..
Di dalamnya terdapat beberapa jenis kerepek..
"Nakkk...nak kerepek...1 bungkus RM 3.50..ambilla 3 bungkus RM 10..".Kata makcik itu...
suamipun berkata..."ambilla...bagi lebih RM 5...sedekah..."
Sayapun menurut kata suami...
Saya memilih kerepek pisang sebanyak 3 bungkus..RM 10..
"Makcik...ini saya sedekah RM 5 yea..."kata saya...
Makcik itu tersenyum..sambil menadah tangan...
"Terima kasih nak..semoga Allah murahkan rezeki anak selalu...aminn..."

sayu saya mendengarnya..."Terima Kasih makcik..."
makcik itupun terus berlalu.....sambil mengukirkan senyuman..
Bersyukurla dgn keadaan hari ini..kita masih lg boleh duduk bersama2 keluarga menikmati makanan..tetapi makcik tersebut masih mencari rezeki wlupun ketika itu jam sudah mencecah jam 10mlm..Demi mencari sesuap nasi utk membesarkan anak2..seorang ibu pasti sanggup melakukan apa saja...
Syukuri kita masih ada suami...tapi jgn pula mengharapkan segala2nya dari suami...Berdikarilah...niatkan dlm hati utk anak2 dan keluarga..memartabatkan ekonomi keluarga utk keluar dari ZON SELESA...Buangkan rasa malu..jika niat kita benar pasti Allah sentiasa mendengar..dan Allah itu maha memberi...
Sentiasa YAKIN akan ketentuan yg telah Allah tetapkan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan