Selasa, 27 September 2011

SEMANGAT..

Bila penguat semangat kita adalah kejatuhan semangat kita juga..
mcmana tue?
Baru2 ni saya rasa tercabar..tergugat...
Bila orang yg paling dekat dgn saya cuba mematikan semangat...

Sedih sangat bila terjadi mcm tue..tapi dlm masa yg sama sy tetap tegakkan kebenaran saya..apa yg saya rasa..dan pendapat saya...

Setiap bisnes yg diceburi mmg memerlukan pergorbanan...dari segi masa dan wang ringgit..tidak semestinya bisnes MLM saja yg keluarkan MODAL..apa saja bisnes memerlukan MODAL...Soal MASA...mana ada bisnes yg tidak perlukan masa..MASA itu EMAS kan...Segala2nya melibatkan masa...

Saya tekankan...apa sebab kita selalu GAGAL..
sbb kita tidak tahan tekanan..tidak  tahan dugaan...
tidak belajar erti kesabaran...Punca sebenar adalah diri sendiri...Bg saya setiap USAHA pasti akan berbayar jua nanti...

Ibarat kita bekerja makan gaji juga...USAHA sehingga kita perolehi PANGKAT..NAIK GAJI..dan kenapa kita boleh bersabar sehingga berbelas2 tahun utk itu...

Kenapa kita tidak bersabar utk INCOME yg lebih BAIK utk berbelas2 tahun akan datang...

Putarannya sama saja..yg membezakan...makan gaji mmg gerenti bln2 masuk..manakala bisnes ni ada naik turunnya...dan itu kita perlu akui...tpi bila ia naik ketika itulah..kemenangan hampir berada dgn kita...

Bg saya bukan bisnes sahaja yg memerlukan semangat...segala2nya...
Semangat nak kuruskan badan,nak tambah pendapatan,nak kerja kuat dan apa saja yg melibatkan motivasi diri sendiri...


Jd..tlglah...saya mahu jadi insan yg tidak mudah patah semangat...mahu terus membara...tidak kira apa saja yg saya lakukan..insyallah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan