Rabu, 30 November 2011

Fakta USUS

Maklumat penting untuk USUS anda...
Fakta Penting Tentang Usus
  • Usus adalah bahagian terakhir dalam rantaian pemprosesan makanan, di mana SEMUA makanan yang kita makan akan diproses untuk mendapatkan nutrisi yang amat diperlukan tubuh badan kita.
  • Kekurangan serat dan air dalam makanan adalah punca utama terjadinya intestinal disorders (gangguan dalam sistem pencernaan - usus).
  • Usus kecil mudah untuk menyerap nutrisi.
  • Tekanan boleh memberi kesan kepada penyerapan nutrisi dan akan menyebabkan iritasi kepada usus kecil.
  • Usus besar boleh menyerap mineral dan air.
  • Apabila membran (lapisan dinding) usus besar tidak sihat, ia tidak boleh berasimilasi (melakukan proses pertukaran zat) dan menyerap mineral dan vitamin yang boleh mengundang pelbagai penyakit (tidak kira berapa banyak makanan tambahan yang kita ambil)
  • Kesihatan tubuh badan kita terpelihara jika sistem usus kita berfungsi dengan baik.
Mengapa Perlu Cuci Usus ???
Program pencucian yang bagus dan berkesan haruslah bermula dengan menanggalkan segala kekotoran yang terdapat dalam usus kita terlebih dahulu. Jika anda ingin mencuci sistem hati, darah atau limpa tanpa terlebih dahulu mencuci usus, bahan kumbahan toksid akan kembali semula ke dalam sistem badan anda. Salah satu masalah yang sering dihadapi adalah sembelit. Sembelit terjadi kerana kurangnya fibre (serat makanan) dan kekurangan air yang menjadi punca sistem pembuangan najis menjadi tidak teratur dan terganggu.
Sembelit sebenarnya adalah satu mekanisma tubuh yang memberikan suatu "masa peralihan" yang diperlukan oleh tubuh untuk membuang toksid yang terkumpul dalam badan melalui pemakanan dan sistem usus yang tidak dapat berfungsi dengan sempurna. Walau bagaimanapun, jika "masa peralihan" ini terlalu perlahan serta berterusan, ianya boleh menyebabkan hemorrhoids, varicos veins, hiatal hernia atau lain-lain penyakit. "Masa peralihan" yang mengambil tempoh terlalu lama juga akan menyebabkan pembuangan najis dan toksid menjadi busuk dan tidak menyelesakan. Ini seterusnya akan menyebabkan keseluruhan tubuh badan tidak dapat menerima tenaga dan nutrisi yang diperlukan kerana usus gagal menyerap zat-zat tersebut. 

Dapatkan produk terbaik dari ladang..Itu kata pengguna Nuclonz..Cik Mawar dari sek.7, Shah Alam...
Hanya RM 75.00 / 100 capsule
  Do not hesitate to call me...Just dial my number  0123171593..Ina B'Bidadari..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan