Rabu, 9 November 2011

Kita adalah apa yg kita fikirkan..

Nak berjaya..semua orang boleh berjaya..itu hakikatnya..
Semalam saya mendengar perkongsian dari insan hebat ini..beliau ialah leader saya DD Julara Zahid..atau KJC...
Dari zero to hero...
KJC
 mendengar perkongsiannya saya rasakan saya juga sedang berada ditahapnya..wlupun sy lebih byk didedahkan dgn dunia MLM..malahan saya suka berniaga..dan sukakan MLM...
saya lebih selesa memanggilnya Ju..mgkn Ju tidak pernah didedahkan dgn MLM sebelum ini..katanya dia betul berfikiran negatif mengenainya..entah dari mana dtgnya..Ju terbuka hati utk terus lakukan..sekali dia sudah berada dilandasan yg betul..tentu sekali dia tidak keluar dari landasan tersebut...dan kini Ju selesa dgn apa yg diperolehinya hasil usahanya selama 1 thn 9 bln...
Dan saya juga sedang berada dilandasan yg betul..dan saya harus tuju jalan ini dgn penuh dedikasi..tidak kira hasilnya nanti lambat atau cepat..yg pasti saya sudah temui sesuatu perniagaan yg mengembirakan hati saya..menenangkan jiwa..
All about team work
 Telah byk kali saya tekankan ganjaran sebenarnya jatuh no.2..apa yg menarik adalah saya jumpa ramai kawan baru..ianya mengeratkan silaturahim antara kami..malahan saya seronok dan rasa selamat dgn bisnes ini...Kurang berisiko dan tidak menuntut saya utk merasai tekanan hari demi hari...
Sebenarnya dalam diri kita ada sesuatu luarbiasa yg belum kita terokai sepenuhnya..Hakikatnya kata Ju kita perlu jadi PENCURI IMPIAN sendiri...Macamana?Bagaimana?
Melalui apa yg saya lakukan hari ini..saya tidak peduli apa org kata tentang bisnes ini...saya tidak peduli kata2 negatif yg boleh menjatuhkan semangat saya..tahukah anda sekali kita berputus asa maka sia2 la usaha dan pergorbanan kita selama ini...sbb itu selalu ditekan supaya kita buat,buat dan buat..
Kita perlu bijak tanggani NEGATIVE THINKER ini..kalau mereka kata TIDAK BOLEH..saya BOLEH..bila mereka kata sia2..saya kata ada KEISTIMEWAANnya..
Saya bersyukur berjumpa dgn 2 insan hebat ini...Terutama sekali Kak Su yg byk membuka minda saya mengenainya semula...jiwa dan hati saya terlalu sayangkan DCL...manakala Ju banyak memberi peluang demi peluang..
Hakikatnya nak berjaya bukan sekadar hangat-hangat tahi ayam..perlu kotakan impian kita...perlu laksanakan apa yg kita inginkan...Saya tidak berada dlm bisnes ini utk main2..apa yg saya lakukan hari ini adalah utk keluarga saya..
Sejak saya mohon restu daripada suami utk buat all out utk bisnes ini..alhamdulillah rezeki mencurah2 masuk...sbb saya tahu dan Allah Maha Mengetahui apa yg sedang bermain2 di dalam kepala dan hati saya...selagi saya belum bergelar JUTAWAN saya tidak akan berhenti..Mungkin ada yg akan ketawa dgn saya..ialah saya dulu insan yg biasa2 sahaja...suka borak kosong..dan kini saya ubah segalanya..saya bual berilmu..saya bual utk menaja..saya bercakap utk berkongsi..saya senyum kerana puas..saya redha kerana Allah..saya pasti ada ganjaran utk semua keperitan saya..
Yg pasti saya perlu tingkatkan kesabaran dan tabah dlm segalanya...
With My Boss,My Idol,My Mentor
 
Doakan saya..dan jumpa saya di KELAB JUTAWAN..
Saya tahu anda juga berimpian seperti saya...jika itu yg anda fikirkan anda adalah insan luarbiasa hebatnya..

Tetapkan temujanji bersama saya...Saya kongsikan bisnes menarik ini pd anda..Kita lakukan secara berkumpulan..Tiada istilah.."kau jer nak berjaya dan kaya..." itu yg Ju selalu berpesan pd saya...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan