Isnin, 24 Oktober 2011

1/10

Apa yg saya ingin rungkaikan disini..apa maksud 1/10..
Hari ini saya merasai kebesaran yg MAHA ESA..
sekadar gambar hiasan


Pagi tadi,saya menemani adik angkat ke Mahkamah Syariah..
Bila dgr syariah tentu sekali melibatkan kes-kes rumahtangga..terus mind kita set mesti kes penceraian...
Ya..mmg benar..diusia yg begitu muda dia telah menjadi ibu tunggal...Saya bukan ingin menceritakan perihal dirinya..tetapi mgenai kebaikan yg telah saya lakukan hari ini..
Tiada niat menulis utk menunjukkan saya ni seorang insan yg baik..cuma saya ingin kongsikan sesuatu...Allahuakbar..saya hanya hamba Allah yg masih JAHIL...masih lgi memperbaiki diri hari demi hari...
menerima sms ...
Saya didorong dgn 1 sms di telefon bimbit sebaik pulang dari menghantar barang pd bisnes partner saya..Remei, di Giant Shah Alam.Wlupun agak keletihan tetapi amanah harus saya tunaikan..pembayaran sudah dibuat dan saya harus selesaikan urusniaga ini..
I luv ALLAH
Kata hati saya...saya berbelah bagi...mahu menolong atau tidak..tapi ada suatu kuasa yg menolak saya utk membuat kebaikkan ini...Sebaik sahaja berada dirumah saya meminta restu suami utk menemaninya esok di mahkamah...lambat juga jawapan yg diberi oleh suami...suami saya diam..tiada reaksi..
Kemudian saya masuk tidur..agak lewat mlm suami berkata..."pergila temani dia besok..."
Dlm hati alhamdulillah...
Pagi tadi saya menemaninya...
Memberikan sedikit kata semangat agar meneruskan hidup demi anak2...serahkan segalanya pd Allah...
Setelah selesai urusannya sy menghantarnya pulang...
seblum dia keluar dari perut kereta..saya sampaikan lg sedikit motivasi...ilmu yg telah sy dpt sepanjang seminar tempohari..

Dalam perjalanan saya menuju ke Puchong..di dalam kepala saya bermcam2 yg saya fikirkan...Ya,Allah...ikhlaskan hati ku...bersihkan jiwaku...
Setibanya di bengkel suami..alhamdulillah saya redha dgn apa yg telah sy lakukan tadi...hati sy tenang..tiada lg perasaan yg bkn2 menguasai fikiran...
Disebelah ptgnya,4 org customer menanyakan perihal produk pd saya...2 darinya melalui telefon,1 dari FB dan 1 melalui sms ...Ketika itu tiada apa yg sy fikirkan...saya terima dan jawab pertanyaan mereka dgn sebaiknya..

Sejenak saya terfikir...
Ya Allah..benarlah kata2mu...
Jika hari ini 1 kebaikkan yg telah kamu berikan..maka 10 kebaikkan yg akan kamu dpt sebagai ganjaran..dgn syarat anda ikhlas!!!
Ketika itu hati saya terdetik...sayu..sedih..pilu..
Allah sebenarnya begitu hampir dgn saya..melihat segala2nya,,,
Hari ini saya sedar...sedar akan lagi satu kebesaranMU....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan