Jumaat, 14 Oktober 2011

Berkat perhatian...

Bangga

Semalam..anak sy yg sulung Shasha Zulaikha, 7 tahun bawa pulang kertas ujian matematik akhir tahun yg didudukinya minggu lepas...markahnya 88 Gred A...
Terkejut dan amat bersyukur..
Allah telah makbulkan doa sy..
Dulu saya kurang luangkan masa bersama2 dgnnya...sbb dulu saya bekerja dgn org dan memaksa dia dihantar dan diambil ke sekolah...
Kurang masa berbual..menunjuk ajar mengenai kerja2 sekolahnya..saya akui..dulu mmg saya kurang sgt luangkan masa bersamanya..malah kami berdua mmg tak sependapat..sering bertegang urat kami anak beranak..saya rasa mcm ada yg tak kene jer dgn kami berdua..kami kurang mesra...
Saya mula berubah sejak tidak lg bekerja makan gaji ni..suami menyuruh saya berhenti utk berikan perhatian penuh pdnya..lebih2 lg pd akademiknya...
Setelah saya berhenti byk perubahan berlaku..malahan hubungan kami berdua lebih akrab...siapa kata masa2 kecil jer kene beri perhatian..sebenarnya semasa anak2 semakin membesar yg perlu diberi perhatian..lebih perhatian lg dari bayi yg baru lahir..sbb ketika ini mereka sudah ada kehendak..mereka berhak bersuara...
Tersentuh hati saya...
"kenapa mama suka marah2 shasha...semua yg shasha buat..semua salah..."
Ya,Allah...sudah terluka hati kecil anakku ini...
Selepas itu,sayapun bertekad...kurangkan rasa tidakkepuasan hati saya pdnya..lihat semua yg dia lakukan adalah POSITIF..Jika benar kesalahannya..saya tegur dgn teguran paling halus...dan memberikan nasihat yg baik pdnya...
Di Wisma DCL
Kini kami berdua adalah kawan baik...syukur...
Penguat semangat saya meneruskan bisnes DCL..sentiasa memberi dorongan..sentiasa memahami..dan saya juga sering membawanya kemana2 jika ingin berjumpa atau menghantar barang kepada pelanggan..

Shasha dan mama
 Shasha mama terlalu sayangkan shasha..begitu juga kasih sayang mama tiada berbelah bahagi..mama marah2 kerana terlalu sayangkan anak2 mama...semua anak2 mama sentiasa berada dekat dihati mama...Shasha,Saffiya,Sarah..semua mama sayang...mama mahukan yg terbaik shj dari anak2 mama..wlupun kdg kala mama agak tegas..maafkan mama...sayang...mama sayang sgt2 anak2 mama..SHASHA<SAFFIYA<SARAH...muuuahhh...luv u all so much!!!..my greatest kids 4 ever...


Mama sediakan segala2nya yg terbaik utk anak2 mama...dan terima kasih AMAZING dan D'GNIUS kerana memberikan sedikit ketenangan kepada saya dlm penjagaan kesihatan mereka...kini saya tidak perlu risau lg..alhamdulillah sistem imunisasi mereka dah kuat..Sebagai mama..tentu sekali saya mahu mereka membesar dgn sihat..begitu juga harapan yg bergelar ibu,emak,mummy,mama,ummi diluar sana...mari kita lakukan perubahan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan