Rabu, 19 Oktober 2011

Saya yang biasa2 aje...

Macamana saya boleh transform seperti sekarang..menjadi seorang yg sentiasa bersemangat meneruskan perjuangan...
xkanlah sekelumit perasaan jatuh semangat tiada..


Satu ketika dahulu...
 
Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..
Syukur Allah sudah mengurniakan kekuatan pd saya untuk menempuh badai lautan yg kuat..
Dulu saya juga pernah tenggelam saat dilanda badai..tak kuat utk pertahankan bahtera lalu karam di tengah lautan..
Ketika itu saya tiada kekuatan..tiada pengalaman utk mengemudikan bahtera didlm situasi yg sedemikian..saya lemas dan hanyut di tepian pantai...
sekarang lebih tenang...
kini..saya sudah belajar dari pengalaman lalu..saya tidak mahu lagi lemas..hanyut..sy mahu kemudikan bahtera hingga sampai ke pelabuhannya..dan terus belayar menuju ke pelabuhan-pelabuhan yg lain..Saya sudah faham cara menghadapi badai yg kuat..jadi sy sudah persiapkan diri utk menghadapinya...
Bagi saya gagal sekali tidak bererti selama-lamanya kita akan GAGAL.
TAKUT..

Buang jauh2 perasaan TAKUT...kerana perasaan TAKUT itu adalah salah satu dosa besar...
Saya buang naluri melayu saya...kenapa???
Sbb naluri melayu..ada 3 perkara...

  1. MUDAH-Bila lakukan sesuatu pekerjaan suka ambil mudah. Bercerita soal KERJA semua nak mudah...
  2. CEPAT-Bila dah buat sesuatu pekerjaan semua nak hasil CEPAT nampak..tidak mahu belajar bersabar...
  3. BANYAK-Tidak mahu melihat hasil yg sedikit..tamak...nak tgk yg banyak jer...
Saya mahu keluar dari naluri ini...setiap pekerjaan yg kita lakukan sebenarnya bukanla mudah utk kita perolehi kejayaan..kene terus belajar cari ilmu dan bersabar..Istilah cepat ni hanya utk org yg terburu-buru..jika kita bersikap demikian ibarat YANG DI KENDUNG TAK DAPAT YG DI PEGANG BERCICIRAN...
Inilah sikap yg perlu kita ubah..bila lakukan sesuatu mengharapkan ganjaran yg berlipat kali ganda dgn usaha kita yg hanya baru sekangkang kera...Mulakanlah dari bawah..biarkan ganjaran banyak itu terus naik perlahan2 dan bertahan...
My Leader KJC

Disebabkan itulah Dato Stapa, Pengasas DCL..mengeluarkan PLAN FAST START BONUS!!!
Sesuai dgn keterangan diatas MUDAH-->CEPAT-->BANYAK..
FAST START 688

Ketahuilah dlm setiap apa yg kita lakukan..kita perlu JUJUR..jangan suka menipu,memungkiri janji serta belajar menghormati org lain..Insyallah jika JUJUR dalam setiap perbuatan,insyallah akan lebih BERKAT kejayaan yg kita perolehi...Saya pentingkan keJUJURan dalam persahabatan dan perniagaan...itulah saya..dan kini ganjaran kejujuran saya sudah mulai bercambah...aminnn...
Mari bersama2 meriahkan team Ina B'Bidadari
Meeting @BC sek,18

Hubungi saya Ina B'Bidadari 012-3171593
Tetapkan temujanji anda skrg!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan