Selasa, 11 Oktober 2011

Pentingnya ilmu..

Wisma DCL, Wangsa Melawati

Semalam saya ke Wisma DCL utk satu lagi perkongsian ilmu..namapun BOM..mmg meletop2 ilmu yg saya dpt mlm tadi..

CA Abdul Halim Kasah
Orang pertama yg memberikan suntikan semangat..
katanya kita perlu belajar..belajar menghormati orang yg telah memberi peluang pd kita walaupun mereka telah tiada..Beliau kata majlis ilmu adalah umpama nikmat sihat seperti berada di majlis taman2 syurga..
Katanya lgi majlis ilmu lah yg paling susah utk kita hadir..
dan malam semalam saya HADIR..dan ini kata2 semangat yg keluar dgn nada yg cukup lantang...
"..apa khabar pejuang2 DCL.."
"HHHEBBATTT!!!!!"..suara2 menyahut dgn nada yg menggegarkan...teruja saya..benar2 teruja...

Kenapa saya hadirkan diri...org kata buat MLM jenis balik tgh2 malam..saya sedari dan akuinya...
Kerana itulah masa yg saya ada supaya dpt meningkatkan ilmu..Orang berjaya kena ada ilmu..
Punca anda gagal...sbb tidak ke kelas ilmu...percayala anda hanya mampu bertahan 3 bulan..dan saya pernah melaluinya...

Best Brand

Hakikatnya semua boleh jadi usahawan tapi tidak seorangpun boleh jadi JUTAWAN CEMERLANG..caranya..selalu MUHASABAH DIRI..Biar lambat anda berjaya asalkan ada ketahanan....
Sebenarnya tidak sesusah mana membuat DCL..kene istiqamah dan lakukan dgn bersungguh2...wlupun kejayaan datang sedikit2..
Sayangi usaha kita..jgn lakukan separuh jalan..sbb itu ditekankan supaya BUAT..BUAT..BUAT...
Pengasas yg hebat Dato Stapa & Datin Azlina

Ilmu yg saya dpt malam tadi belum cukup lagi...masih byk lagi yg perlu sy belajar...masih jauh lagi perjalanan KEJAYAAN saya..tapi saya YAKIN dan PASTI...impian menjadi JUTAWAN sudah berada dlm genggaman saya...

3 ulasan:

  1. belajar sebab kita ni kurang ilmu..
    belajar sebab kita ni nak kongsi ilmu..
    belajar sebab kita ni nak jadi pemimpinnn..

    BalasPadam
  2. BETUL TU...UNTUK BERJAYA ILMU PENTING..KITA BERTAHAN SEBAB KITA ADA ILMU..TERUSKAN MENCINTAI ILMU...

    BalasPadam
  3. ya..sekarang saya jadi seorang yg sentiasa dahaga ilmu...

    BalasPadam