Sabtu, 15 Oktober 2011

Meneroka Nilai HERBA dalam kesihatan


indahnya ciptaan tuhan
 Tahukah anda MALAYSIA merupakan negara terkaya didunia yg memiliki hutan hujan tropika kerana mempunyai 20,000 species tumbuhan ubatan atau herba yg diwartakan.Sekaligus menjadikan PRODUK asas penjagaan KESIHATAN mahupun sumber ubatan dan makanan.
Tumbuhan merupakan satu ANUGERAH ALLAH yg tidak ternilai untuk manusia...kerana ia mempunyai pelbagai kegunaan antaranya sbgai sumber makanan,ubatan dan kosmetik dan lain2 lagi.
Sejajar keperluan manusia ia digunakan dalam perubatan tradisional,menyumbangkan peranan dalam pernemuan ubat ubatan moden di mana Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) telah melaporkan bahawa sebanyak 80% daripada penduduk dunia bergantung kepada HERBA dalam penjagaan kesihatan asas.
Ramai yg tidak mengetahui kewujudan tumbuhan atau kelebihannya yg memainkan peranan penting dlm menjaimn kesejahteraan dan kesihatan yang berterusan.Mungkin pendedahan dgn PRODUK KESIHATAN yg berlambak dipasaran membuka mata masyarakat kita.Ianya memberi nilaian hebat dan mempergaruhi tahap kesihatan seseorang.Sejauhmana berkesan justeru itu perlulah dikaji secara mendalam.Disebabkan itu syarikat DCL sendiri mempunyai MAKMAL sendiri untuk mengkaji secara mendalam..
..Kajian tumbuhan HERBA
Antara herba2 terpilih..

  • TONGKAT ALI
  • KACIP FATIMAH
  • HEMPEDU BUMI
  • LIDAH BUAYA
  • PEGAGA
  • MENGKUDU
  • MISAI KUCING
  • DUKUNG ANAK dan banyak lagi...
Antara keratan akhbar

Penanaman herba dari 1998-2010 berpotensi untuk dimajukan pd abad ke -21..telah meningkatkan berkali ganda sejak berpuluh tahun dulu.DCL juga ditubuhkan pd tahun 1998 dan masih kekal utuh sehingga sekarang.

Contohnya penggunaan makanan HERBA utk KESIHATAN (farmaseutikal dan nutraseutikal) telah mencecah RM 950billion pada tahun 1996 dn dijangka meningkat pd masa sekarang.
Mulalah kembali ke alam semulajadi..Ianya selamat digunakan kerana telah diamalkan secara turun temurun dgn penjagaan diri dan kesihatan.Ianya telah dipermudahkan dan murah jika dibandingkan dgn PRODUK luar negara dan ia adalah mesra alam-membantu menjana ekonomi negara dan kita tidak lagi bergantung kepada negara luar utk penjagaan kesihatan yg baik...

Produk-produk DCL..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan