Isnin, 31 Oktober 2011

LEADER

Bila sebut mengenainya rata2 membayangkan bahawa beliau seorang yg hebat,sentiasa mengeluarkan idea2 hebat,mencipta perubahan dan KAYA...


Be a great leader...

Bagi saya tiada manusia yg sempurna...ada 2 kategori LEADER..Yg pertama dia berusaha hanya utk diri sendiri..maknanya tidak mahu membantu yg lain mencipta kejayaan bersama2 dgnnya..hanya mahu KAYA sorang..Yg kedua adalah seorang yg bertanggungjawab menjaga kesemua anak buahnya tanpa mengira mereka itu serius atau sebagai pengguna biasa..


with my frenz and leader2...PICC
 Tertanya saya pd diri sendiri..adakah mampu jika suatu hari nanti saya mempunyai beratus2 org bawahan dibawah saya..?..mampukah saya memuaskan hati semua pihak?..insyallah..saya BOLEH..utk apa saya memilih utk berbisnes jika saya tidak mahu pegang tanggungjawab saya...?! Untuk apa saya beria2 mengajak mereka memelihara kesihatan dan kecantikan mereka klu bukan kerana niat saya utk membantu dan berkongsi kpd mereka?!
Saya tidak mahu beri servis semata2 habuan yg akan saya terima..Saya mahu apa yg saya lakukan diterima..ikhlas dan jujur..kerana saya ingin berada lama dlm bisnes HEBAT ini..bukan sekadar melepaskan batuk ditangga...
Sentiasa saya berdoa di setiap solat..agar sentiasa cekalkan hati tetapkan iman menempuhi segala dugaan..sbb saya tahu semakin jauh sy cuba mencipta kejayaan semakin kuat dugaan yg harus saya tempuh...

want to be a SUPERSTAR...

Tertanya di dalam hati saya bagaimana RCA Kamarulzaman dpt bertahan di syarikat ini selama berbelas2 tahun...
Memenangi anugerah jualan tertinggi selama  6 tahun berturut2..
Bagaimana beliau menjaga orang bawahannya..bagaimana beliau dpat mengekalkan prestasinya...dan pelbagai persoalan wujud dlm kepala saya...

Bukankah ingin menjadi sepertinya kita perlu mencontohi sifat2 yg terbaik dlm dirinya..tapi bagaimana..? saya sendiri baru berjumpa dgnnya sekali dua..dan tidak pernahpun sekali saya 'in person' bersama insanhebat ini...

Bila lama kelamaan saya terperasan satu perkara..kemudian byk perkara lagi...dan yg paling saya teringat bila beliau menyentuh soal MASA ketika pertama kali saya mendengar ceramahnya sewaktu majlis ilmu di Wisma DCL...

Kata beliau utk menjadi LEADER yg baik kita harus hormati masa..kita perlu dtg awal dari yg lain..wlupun ketika itu kita sudah bergelar JUTAWAN...jgn ubah sikap itu..kerana bila kita berbuat demikian org yg melihat kita akan rasa dihormati..ibarat kita sebagai penyambut tetamu...bukankah kita perlu memuliakan tetamu...barulah rezeki mudah masuk...

Kemudian masih kuat dlm ingatan jgn sekali kali kita bersangka buruk pd org yg telah temukan kita dgn kunci rezeki ini...sentiasa berterimakasih dan beri perhormatan pdnya wlupun ada sesetengah perkara yg pernah membuatkan kita rasa kurang selesa dgnnya...

Saya terfikir2..bagaimana beliau boleh kekalkan jualan 6 tahun berturut2..lalu saya terfikirkan sesuatu dan mgkn ini penyebabnya....segala2nya melibatkan kuasa pengguna kerana ianya amat besar pengaruhnya..Bayangkan jika dibawah anda terdapat 100 org pengguna...mgkn dlm 25% mereka adalah pengguna TEGAR produk..tidak mustahil bkn...

Mudahnya bisnes ini...sebab itu selalu ditekankan dlm perniagaan MLM penajaan adalah yg paling utama..
Saya suka mendengar ceramah drpd RCA Kamarulzaman ini..apa yg dinyatakan begitu lekat dlm minda saya..

Nak berjaya bukan menggunakan fikiran yg logik tetapi perlu yakin akan setiap usaha dan doa pasti ada ganjaran daripada Allah..selalu ditekankan yakin Allah mendengar dan melihat segala usaha yg telah kita lakukan...
Setiap kebaikan atau kejujuran yg kita berikan pasti ada ganjaran yg setimpal...lakukanlah seikhlas ikhlasnya dan jgn hanya mengharapkan ganjaran!!..

1 ulasan:

  1. akak suka sgt entry ina yg ini... keep up the good work.. yr entry mmg selalunya special di hati kami2 ini..

    BalasPadam